De fleste af os indsamler store mængder data om, hvad brugerne foretager sig på vores hjemmesider. Men hvordan får vi ledelsen til at interessere sig for tallene? Hvordan måler vi tværs af kanaler? Hvordan får vi tallene ud til de indholdsansvarlige? Hvilke rapporter eller dashboards fungerer godt til hvilke medarbejdere?
Webanalyseværksedet starter med to korte oplæg fra to medarbejdere, som hver præsenterer egne erfaringer og skitserer nogle gængse problemstillinger i arbejdet med webanalyse i det offentlige. Denne gang byder vi velkommen til Morten Petersen som er SEO Manager & dataanalytiker hos Udviklings- og Forenklingsstyrelsen med oplægget "Kunsten at skabe værdi gennem synlighed, sammenlignelighed og tilgængelighed". Lena Thorsgaard, som er webmaster for www.odense.dk og specialkonsulent i Odense Kommune, byder ind med oplægget ”Speak CEO – lad os prøve at få ledelsens opbakning!”. Dernæst bliver der en styret workshop, hvor vi udveksler erfaringer i grupper og i plenum. Tag din egne erfaringer og spørgsmål med, og bidrag til den fælles diskussion!